DE GRONDWET indices

Gepost in Werken Methodologie

Indices WebExplorateur bieden een uitgebreid overzicht van de markt in een bepaalde periode en de evolutie ervan in de tijd. Ze zijn opgebouwd uit de scores bij het meten van kwaliteit CallmeTM, vooral van sommige noten om een ​​holistische, volledig en objectief beeld van de kwaliteit van de dienstverlening hebben zoals waargenomen door de gebruikers.
 
     De vier noten in aanmerking genomen bij de vaststelling van de indices zijn:
     De "NER" Efficiency of oproepen in%: Percentage oproepen aboutis (gewonnen door de sonde). Aantal gesprekken over een periode aboutis x 100 / Aantal gesprekken over dezelfde periode.
     De "DP" of tijd om een communicatie ms tot stand: De tijd tussen het einde van kiezen en vallen van de sonde (van de communicatie).
     Opmerking PAMS - LQ (Luisteren Kwaliteit): Het meten van spraakkwaliteit gelegd met de PAMS-methode.
     Opmerking PAMS - DE (Luisteren Inspanning): Een maat voor stemkwaliteit gelegd met de PAMS methode over de noodzakelijke kennis van de inspanningen zinnen.
 
     PAMS (Perceptuele Analysis Measurement System) is een software ontwikkeld door British Telecom laboratoria voor het meten van stemkwaliteit. Het herschept het voor een menselijk gehoor model. Signalen vergelijkbaar met de stem tests PAMS voert ingrijpende maatregelen die sensorische en perceptuele-criteria. Scores door PAMS schalen worden geassocieerd met "kwaliteit" prestaties en "poging" standaard gedefinieerd door de ITU P.800 gepaard met een niet-precisie op de markt vandaag. Buiten de door de LQ noten voorgestelde kwaliteit te meten, nota inspanning LE bevat aanvullende begrippen kwaliteit en verstaanbaarheid, meer fijn netwerken / systemen onderscheiden.
 
     Bij het samenstellen van de index, waarbij rekening wordt gehouden 50% van de toegangscriteria (DDA NER) en 50% kwaliteitscriteria (LQ en LE). Maar we verschillende gewichten toewijzen aan 4 waarderingen rekening te houden met het relatieve belang van verschillende criteria die bij de algemene gebruiker waarneming, zodat de index uiteindelijk als volgt gedefinieerd:
     35% per noot NER,
     15% per noot DP
     25% voor noot LQ,
     25% voor noot LE.
 
     De index geeft een algemene score van 400, om de veranderingen en verschillen in prestaties te visualiseren.
 
     Meer aanwijzingen, WebExplorateur algemeen aanwezig bewegingen van de indexen van de ene tot de andere periode. Uitgedrukt in procenten, is het mogelijk de positieve of negatieve verandering in de kwaliteit van dienstverlening in een bepaalde markt visualiseren.